onsdag 20 november 2013

Våga testa något nytt.

Jag är som dom allra flesta väldigt enkel spårig. Jag gör det jag tycker om att göra och håller mig till det. Det är kart jag testar nya övningar och nya metoder för att utvekla min muskelbyggnad.Okej jag kanske inte är så enkelspårig ändå. Bara lite kanske ;)

Idag ska jag i alla fall inte greppa vikterna för att pumpa upp mig. Nej för idag ska jag nämligen tillsammans med några kollegor testa Hottflex. Det är en av SATS halv nya klasser. Den är helt enkelt en stretch klass i 38 gradig värme. Man knådar kroppen för att få upp smidigheten i kroppen. Och detta är helt klart något som jag verkligen behöver. Så funkar det bra för mig så kommer det bli något jag kommer lägga som rutin varje Onsdag :)

Nu är det bara att hoppas på det bästa

Gårdagen ben pass var iaf riktigt trevligt. Jag fick sällskap av bäste mister gråben. Som avslutade med att döda mina vader med en ny övning. 

Jag började som vanligt med front böj. Men efter som jag inte riktigt har grepp tekniken så fick det gå över till gamla hedliga squats ;)

Efter squatsen gick vi över till bensparkar för att mosa benen lite mer. Och dom nya maskinerna på sats Sumpan är lite anorlunda då vikterna inte blir vad dom borde. Hadde tex inga problem att köra på Max och göra en 10,a. Men det positiva med dom var att rörelsen kändes väldigt mjuk och naturlig så det övervägde så klart. Vill man ha mer motstånd kan man alltid nöja sig med ett ben i taget ;).

Och som jag sa så avslutade vi med vader. En övning som totalt fick mina vader att skrika av smärta. Det var helt sjukt jobbig. Övningen gick ut på att man skulle göra  tre sett på 12 10 och 8 repps. Och varje repp gick ut på att du skulle lyfta upp den på 5 sec hålla i spänt lägge i 2 och sen släppa ner för att börja nästa repp. Så varje repp tog 7 sekunder. 

Ikväll kommer jag lägga in lite axel träning eftersom jag kör hottflexen på lunchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar